Proces projektowania logo
Zanim zaczniesz szkicować projekty logo dla klienta, musisz mieć wyobrażenie o tożsamości marki. Gdy dojdziesz do tego jaką tożsamość ma marka, reszta idzie prosto.
Bardzo ważne jest aby zadać klientowi odpowiednie pytania i na tej podstawie przygotować Brief
- Dlaczego klient założył firmę?
- Jakie wartości są ważne dla firmy?
- Co wyróżnia firmę na tle konkurencji?
Dobrze na początek najlepiej zacząć od stworzenia „mapy myśli”. Mapy myśli to wizualna technika burzy mózgów. Zaczynasz od głównego pomysłu i tworzysz schemat swoich myśli, łącząc słowa kluczowe i powiązane koncepcje wokół tego głównego pomysłu.
Mapowanie myśli można wykonać samodzielnie lub w grupie i jest to doskonałe narzędzie do ponownego ukierunkowania pomysłów lub tworzenia nowych. W rozwoju marki idealnie nadaje się do osiągnięcia konsensusu wokół spójnej tożsamości marki.
Szukaj inspiracji projektowych
Research czyli poszukiwanie inspiracji, oglądając jak najwięcej świetnych logo, pomyśl o tym, co sprawiło, że te projekty są tak przyciągające. W tym celu warto zajrzeć na strony takie jak Pinterest i Behance na nich opieram się w dużej mierze. Poza tymi są jeszcze mniej znane:
- Logoed: proste, jednostronicowe przewijanie Logoed pozwala przeglądać często aktualizowaną kolekcję logo.
- Logospire: Ta obszerna kolekcja projektów logo przesłanych przez użytkowników pomoże Ci uwolnić kreatywność. Brand New: Brand New to blog, który obejmuje projekty i przeprojektowanie nowych i znanych marek we wszystkich branżach.
- LogoLounge: Ten blog umożliwia grafikom przesyłanie najnowszych logo. LogoLounge jest prawdopodobnie najlepiej znane z publikowania serii książek prezentujących dzieła sztuki prezentowane na stronie. Miłość do projektowania logo.
Tablica inspiracji (Moodboard)
Ważne jest, aby zebrać zdjęcia i grafiki w jednym miejscu. Dzięki temu zarówno w naszej głowie jak i w głowie klienta klaruje się wizja. Często oprócz samej nazwy do prezentowanych klientowi tablic dodajemy opisy – tak aby pokazać jaki przekaż wiąże się z konkretnym stylem.
Wybierz kolory, które odzwierciedlają markę.
- Brązowy Ziemisty odcień brązu często kojarzy się z całkowicie naturalnymi składnikami, ECO wyrobami domowej roboty i świeżo upieczonymi smakołykami. Biorąc pod uwagę kolor kory drzewa, patyków, jesiennych liści i żyznej gleby, brąz może również nadać marce aurę pleneru.
- Pomarańczowy Jak ogień, pomarańczowy emanuje ciepłem, energią i pasją. Często wykorzystywany w logotypach dla siłowni. Kolor zachodów słońca ma również tendencję do przywoływania lata - zwłaszcza w połączeniu z jaśniejszymi błękitami i delikatnymi zieleniami.
- Żółty Wysoko nasycona siostra pomarańczy, żółta, również emituje światło, energię i ciepło. Ale jeśli ciepło pomarańczy jest żarzącym się kominkiem, to żółte jest intensywnym ciepłem.
Żółty ma tendencję do wywoływania szczęśliwych uczuć, ale używaj go oszczędnie. Trochę żółtego może dodać odrobinę optymizmu marce.
- Zielony Kolor z dwiema osobowościami, zielony może wywołać organiczną aurę, która przywodzi na myśl bujne lasy deszczowe, świadomość ekologiczną i poczucie spokoju. A jednak zielony równie łatwo staje się kolorem pieniędzy, chciwości, zazdrości i mdłości.
- Różowy Bardziej miękki, delikatniejszy kolor, różowy był w różnych momentach historii postrzegany zarówno jako męski, jak i kobiecy. Choć współczesnym konsumentom róż kojarzy się prawdopodobnie z kobiecością, szerzej kojarzy się on z życzliwością, romantyzmem i miłością.
- Czerwony Śmiała i bezlitosna czerwień ma tendencję do wyróżniania się, dlatego stała się tak niezawodnym kolorem w brandingu. Podobnie jak różowy, czerwony ma tendencję do wywoływania romansu. Ale podczas gdy romans różowej jest delikatny i łaskawy, romans czerwieni jest namiętny, głośny i cielesny.
- Fioletowy Rasputin kolorów, fioletowy to mroczny, tajemniczy nieznajomy o niemal magicznym magnetyzmie. Biorąc pod uwagę, że fioletowe barwniki historycznie miały reputację rzadkich i drogich, nie ma tajemnicy, w jaki sposób fiolet zaczął być kojarzony z bogactwem, nadmiarem, mistycyzmem, magią i pobłażaniem.
- Niebieski Kolor czystego nieba, niebieski, wywołuje uczucie zaufania, łatwości i spokoju. To powiedziawszy, niebieski okazał się również najmniej apetycznym kolorem. Staraj się tego unikać, jeśli twoim klientem jest sprzedawca żywności.
- Czarny, szary, biały Czasami najlepszym kolorem dla marki jest brak koloru. Odcienie czerni, bieli i szarości wywołują poczucie spokoju, równowagi lub przejrzystości. Korzystanie z wielu kolorów Większość logotypów jest monochromatyczna. Pojedyncze kolory są łatwiejsze do skoordynowania, a użycie tylko jednego koloru uprości inne elementy projektu graficznego marki. Jednokolorowe logo można również przeprojektować w różnych kolorach do różnych celów.
Wybierz rodzaj projektu logo
Znaki graficzne to logo graficzne. Ilekroć go zobaczysz, od razu rozpoznasz w nim logo firmy. Przykładami tego są logo Apple, logo Instagrama lub target.
Komentarze