Księga znaku


 

Księga znaku ważny aspekt spójności wizerunku

Brand book czyli księga znaku, jest niezbędna do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej. 
 
Definicja:

"Księga znaku to zbiór zasad dotyczących stosowania logo w różnych sytuacjach. Brand book służy głównie osobom trzecim, które zajmują się drukowaniem opakowań produktów, ulotek, wizytówek, a także tworzeniem reklam bądź stron internetowych. Wytyczne zawarte w dokumencie ułatwiają prawidłowe zastosowanie logo w materiałach drukowanych lub elektronicznych, co pozytywnie wpływa na spójność komunikacji wizualnej marki.

Można zatem stwierdzić, że brand book jest instrukcją obsługi logo. Przygotowuje go twórca znaku marki, by inne osoby używały logo zawsze w taki sam, ściśle określony sposób. Dzięki temu unika się błędów w postaci używania nieprawidłowej kolorystyki logo, bądź jego niepożądanego spłaszczenia. Znak odtwarzany na podstawie zasad z księgi jest czytelniejszy i umożliwia szybką identyfikację marki przez grupę docelową."

 

Z jakich elementów składa się księga znaku?

  • Geneza powstania znaku marki

  • Budowa logo

  • Podstawowa i alternatywna wersja logo

  • Kolorystyka i typografia

  • Pole ochronne i podstawowe znaku

  • Dopuszczalne wymiary minimalne logo

  • Zastosowanie na różnych kolorach tła

  • Niedopuszczalne modyfikacje logo

    Minimalistyczna księga znaku przykład.

     








 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Anucka pisze…
Dziękuje za cenne wskazówki.

Popularne posty z tego bloga

Jak wycenić projekt graficzny?

Kolory i ich znaczenie w projekcie

Proces projektowania logo