Wdrażanie identyfikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna, ma za zadanie gromadzić zaufanie klienta i tworzy autorytet. To raczej spójna strategia, sposób myślenia i pokazanie jak klient odbieżę daną markę. Aby nowy projekt mógł od początku spełniać te wymagania, musicie poznać proces projektowanie identyfikacji wizualnej.
Wdrażanie identyfikacji wizualnej firmy — proces
- referencje i procedury
- postawienie problemu
- ocena planu i kosztorysu
- budowa zespołu
Co prowadzi nad do decyzji o rozpoczęciu projektu lub jego zaniechaniu.
Gdy firma dla której tworzymy identyfikację wizualną przychodzi do nas aby zmienić już istniejącą następnym krokiem będzie:
Oszacowanie obecnego wizerunku
- komunikaty wizualne
- komunikaty werbalne
- terminologia
- nazwa i logo
- identyfikacja składowych
- sygnatury, partnerstwa
Oszacowanie sytuacji
- definicja branży
- geografia/narodowość
- rozmiar i rankingi
- historia i własność
- kadra zarządzająca
- konkurencja
- oddziały i kompetencje marki
Intencje kierownictwa
- przeznaczenie wizja, misja, pozycja
- kultura charakter, osobowość
- kompozycja koncepcja organizowania się, składowe, relacje
Platforma wizerunku
- pozycjonowanie
- zamiary/cele
- misja
- kompozycja
- kultura
- osobowość
Po tych działaniach klient przeglądnie naszą prace, zdecyduję czy akceptuję nasz projekt czy nie.
Akceptacja kieruję nas na koleją Ścieszkę projektową.
Rozwój wybranych kierunków
- prezentacje zastosowań znaku
- wersje kolorystyczne
- elementy systemu wizualnego
- papeteria, formularze
- strony www
- PR, komunikacja
- HR
- zaplecze
- pojazdy
- marketing
Poznaj etapy powstawania identyfikacji firmy
Etap I -Analiza i planowanie
obejmuje rozpoznanie potrzeb, opracowanie strategii
i wywiad z klientem. Pozwala to na opracowanie planu. Etap ten, nie zawiera jeszcze działania
kreatywnego. Zakończenie następuje wraz z akceptacją planu
opracowania wszystkich przyszłych projektów graficznych. logo, naklejek, banerów itp.
Etap II - Projekt nazwy i logo
Po ustaleniach i informacji zebranych w poprzednim etapie powstają i są badane jeśli to konieczne propozycje nazwy nowej marki. Prace nad logo odbywają się w podobnym cyklu (Przeczytaj artykuł "Proces projektowania logo")
Etap III - Planowanie wdrożenia i projekt elementów
wizerunku
Ten etap jest pełen szczegółów: zaplanowanie całego wizualnego i marketingowego otoczenia marki. Wypracowany charakter logo. Powstaje kompletna lista materiałów; często drukuje i produkuje się ich próbne wersje. Następnie, wszystkie projekty są akceptowane i przygotowywane. Po zakończeniu tego etapu przygotowane są już wszystkie działania, które złożą się na zaistnienie nowej marki na rynku.
Etap IV - Wdrożenie i administracja
To pierwszy etap, który (w końcowej fazie) jest już widoczny na zewnątrz (przez klientów i konkurencję). Określany jest sposób uruchomienia marki zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz przedsiębiorstw.
"Od klienta zależy to, z jakim materiałem projekt zostanie rozpoczęty. Od projektantów – z jakim zakończony."
W projektowaniu i wdrażaniu identyfikacji wizualnej ważne jest nie tylko to, co się robi, ale też, w jakiej kolejności.
Powyższe etapy są to wersje skrócone, podsumowanie.
Komentarze