Wdrażanie identyfikacji wizualnej


 

Iden­ty­fikacja wiz­ualna, ma za zadanie gromadzić zaufanie klienta i two­rzy auto­ry­tet. To raczej spójna strate­gia, spo­sób myśle­nia i pokazanie jak klient odbieżę daną markę. Aby nowy pro­jekt mógł od początku speł­niać te wymagania, musicie poznać proces projektowanie identyfikacji wizualnej.

Wdrażanie identyfikacji wizualnej firmy — proces

Klient przychodzi do nas z konkretnym problemem. Jego marka nie jest rozpoznawalna. My jako projektanci musimy stawić czoła zadaniu i przedstawić klientowi plan działania.

Pierwsze spotkanie: 
  • referencje i procedury
  • postawienie problemu
Co prowadzi nas do planu programu, harmonogramu i wstępnej wyceny. 
 
Drugie spotkanie?
  •  ocena planu i kosztorysu
  • budowa zespołu

Co prowadzi nad do decyzji o rozpoczęciu projektu lub jego zaniechaniu.

Gdy firma dla której tworzymy identyfikację wizualną przychodzi do nas aby zmienić już istniejącą następnym krokiem będzie:

Oszacowanie obecnego wizerunku 

  • komunikaty wizualne 
  • komunikaty werbalne 
  • terminologia
  • nazwa i logo 
  • identyfikacja składowych
  • sygnatury, partnerstwa

Oszacowanie sytuacji
 

  • definicja branży 
  • geografia/narodowość 
  • rozmiar i rankingi 
  • historia i własność 
  • kadra zarządzająca 
  • konkurencja 
  • oddziały i kompetencje marki

Intencje kierownictwa
 

  • przeznaczenie wizja, misja, pozycja 
  • kultura charakter, osobowość 
  • kompozycja koncepcja organizowania się, składowe, relacje

Platforma wizerunku
 

  • pozycjonowanie 
  • zamiary/cele 
  • misja 
  • kompozycja 
  • kultura 
  • osobowość

Po tych działaniach klient przeglądnie naszą prace, zdecyduję czy akceptuję nasz projekt czy nie.

Akceptacja kieruję nas na koleją Ścieszkę projektową.

Rozwój wybranych kierunków

  • prezentacje zastosowań znaku
  • wersje kolorystyczne 
  • elementy systemu wizualnego
  •  
Projekty elementów wizerunku (do sprawdzenia z wyliczeniem)
  • papeteria, formularze
  • strony www
  • PR, komunikacja
  • HR
  • zaplecze
  • pojazdy 
  • marketing 

Poznaj etapy powstawania identyfikacji firmy

Etap I -Anal­iza i planowanie 

obe­j­muje rozpoz­nanie potrzeb, opra­cow­anie strate­gii i wywiad z klientem. Pozwala to na opracowanie planu. Etap ten, nie zaw­iera jesz­cze działania kreatywnego. Zakończenie następuje wraz z akceptacją planu opracowania wszys­tkich przy­szłych projektów graficznych. logo, naklejek, banerów itp.

Etap II - Pro­jekt nazwy i logo  

Po ustaleniach i infor­ma­cji zebranych w poprzed­nim etapie pow­stają i są badane jeśli to konieczne  propozy­cje nazwy nowej marki. Prace nad logo odby­wają się w podob­nym cyklu (Przeczytaj artykuł "Proces projektowania logo")

Niekiedy na tym etapie korzysta się z porad prawnych i badań na grupie docelowej. Ten etap kończy się wyborem ostate­cznej wer­sji znaku (nazwa + grafika)

Etap III - Planowanie wdroże­nia i pro­jekt ele­men­tów wiz­erunku 

Ten etap jest pełen szczegółów: zaplanowanie całego wiz­ual­nego i mar­ketingowego otoczenia marki. Wypra­cow­any charak­ter logo. Pow­staje kom­pletna lista mate­ri­ałów; często drukuje i pro­dukuje się ich próbne wer­sje. Następ­nie, wszys­tkie pro­jekty są akcep­towane i przy­go­towywane. Po zakończe­niu tego etapu przy­go­towane są już wszys­tkie dzi­ała­nia, które złożą się na zaist­nie­nie nowej marki na rynku.

Etap IV - Wdroże­nie i admin­is­tracja  

To pier­wszy etap, który (w koń­cowej fazie) jest już widoczny na zewnątrz (przez klien­tów i konkurencję). Określany jest sposób uru­chomienia marki zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz przed­siębiorstw.

"Od klienta zależy to, z jakim mate­ri­ałem pro­jekt zostanie rozpoczęty. Od pro­jek­tan­tów – z jakim zakończony."

W pro­jek­towa­niu i wdraża­niu iden­ty­fikacji wizualnej ważne jest nie tylko to, co się robi, ale też, w jakiej kole­jności.  

Powyższe etapy są to wersje skró­cone, pod­sumowanie.



 

Komentarze

Anonimowy pisze…
Dzięki

Popularne posty z tego bloga

Jak wycenić projekt graficzny?

Kolory i ich znaczenie w projekcie

Proces projektowania logo