Trendy graficzne 2023
Geometryczne kształty
Trójkąty, koła i kwadraty swoją pozycję w świecie grafiki zawdzięczają przede wszystkim Bauhausowi.
Surrealizm
Kolejny trend, który od lat nie schodzi z kreatywnego piedestału! Surrealizm zaskakuje, przełamuje konwencje i rozpala ciekawość, aby odkrywać, eksplorować i domyślać się, a każdy moment spędzony na takiej aktywności to dodatkowa kotwica trzymająca obraz w umysłach osób, które go zobaczyły.
Minimalizm pełen kolorów
W artykułach o trendach z poprzednich lat pojawiał się już minimalizm, ale jego kolorowa wersja to nowość nadchodzącego sezonu.
Maksymalizm
Na drugim końcu spektrum mamy coś zupełnie nowego — trend, który w pewnym sensie przejawiał się już w psychodelii dominującej w dwóch ostatnich latach.
Fonty szeryfowe
W liternictwie będzie królować klasyka! Nadchodzący rok to czas “szeryfów”, które zdominują identyfikacje wizualne, treści na stronach internetowych i w materiałach reklamowych.
Brutalizm
Jest i on! Kontrowersyjny, obrazoburczy i kontestujący.
Inkluzywność
Inkluzywność oznacza włączanie, a w jej definicję wpisują się takie aspekty jak płeć, kultura, rasa, zdolności i dostępność. Mówiąc o inkluzywności jako o trendzie warto zauważyć, że zjawisko nie dotyczy tylko projektowania graficznego, ale komunikacji w ogóle. Odkąd świat stał się globalną wioską za sprawą internetu, jesteśmy bardziej świadomi naszej różnorodności.
Inspiracje naturą
Świat grafiki niejeden raz udowadniał, że warto mówić o tym co ważne, a opowiadanie obrazem ma równie wielką moc jak słowa.
Odręczne ilustracje
Zwrot w stronę tradycji wybrzmiewa w wielu nadchodzących trendach, a poszukiwanie autentyczności w komunikacji wizualnej nie będzie kończyć się na fontach szeryfowych.
Żrudło: https://www.drukomat.pl/blog/trendy-graficzne-2023/
Komentarze