Od wielu lat zajmuję się projektowaniem graficznym oraz nauczaniem początkujących grafików, na moim blogu znajdzie wszelkiego rodzaju treści związane z projektowaniem graficznym.
Zostanie grafikiem komputerowym wiąże się z połączeniem edukacji, rozwoju umiejętności i budowania portfolio. Oto przewodnik krok po kroku, który pomoże Ci zostać grafikiem komputerowym: 1. Wykształcenie: Zdobądź dyplom ukończenia szkoły średniej lub równoważne kwalifikacje. Kontynuuj formalną edukację w zakresie projektowania graficznego, sztuk wizualnych lub pokrewnej dziedziny, zapisując się na program uniwersytecki. Poszukaj programów oferujących kursy grafiki komputerowej, projektowania cyfrowego i odpowiedniego oprogramowania. 2.Rozwijaj podstawowe umiejętności: Naucz się i opanuj oprogramowanie do projektowania graficznego, takie jak Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign), CorelDRAW i inne powszechnie używane w branży. Rozwijaj silne umiejętności w zakresie typografii, teorii kolorów, kompozycji i projektowania układu. Zdobądź biegłość w projektowaniu 2D i 3D, a także, jeśli to możliwe, ...
Zanim zaczniesz szkicować projekty logo dla klienta, musisz mieć wyobrażenie o tożsamości marki. Gdy dojdziesz do tego jaką tożsamość ma marka, reszta idzie prosto. Bardzo ważne jest aby zadać klientowi odpowiednie pytania i na tej podstawie przygotować Brief Dlaczego klient założył firmę? Jakie wartości są ważne dla firmy? Co wyróżnia firmę na tle konkurencji? Dobrze na początek najlepiej zacząć od stworzenia „mapy myśli”. Mapy myśli to wizualna technika burzy mózgów. Zaczynasz od głównego pomysłu i tworzysz schemat swoich myśli, łącząc słowa kluczowe i powiązane koncepcje wokół tego głównego pomysłu. Mapowanie myśli można wykonać samodzielnie lub w grupie i jest to doskonałe narzędzie do ponownego ukierunkowania pomysłów lub tworzenia nowych. W rozwoju marki idealnie nadaje się do osiągnięcia konsensusu wokół spójnej tożsamości marki. Żródło: https://www.umcs.pl/pl/baza-wiedzy,19255,najlepszy-sposob-na-notatki-mapy-mysli,9001...
Księga znaku ważny aspekt spójności wizerunku Brand book czyli księga znaku, jest niezbędna do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej . Definicja: "Księga znaku to zbiór zasad dotyczących stosowania logo w różnych sytuacjach. Brand book służy głównie osobom trzecim, które zajmują się drukowaniem opakowań produktów, ulotek, wizytówek, a także tworzeniem reklam bądź stron internetowych. Wytyczne zawarte w dokumencie ułatwiają prawidłowe zastosowanie logo w materiałach drukowanych lub elektronicznych, co pozytywnie wpływa na spójność komunikacji wizualnej marki. Można zatem stwierdzić, że brand book jest instrukcją obsługi logo. Przygotowuje go twórca znaku marki, by inne osoby używały logo zawsze w taki sam, ściśle określony sposób. Dzięki temu unika się błędów w postaci używania nieprawidłowej kolorystyki logo, bądź jego niepożądanego spłaszczenia. Znak odtwarzany na podstawie zasad z księgi jest czytelniejszy i umożliwia szybką identyfikację marki prz...
Komentarze