Od wielu lat zajmuję się projektowaniem graficznym oraz nauczaniem początkujących grafików, na moim blogu znajdzie wszelkiego rodzaju treści związane z projektowaniem graficznym.
Grafikę trudno jest wycenić, wielu klientów uważa nasz zawód za prosty, nie wymagający, no bo czym grafik właściwie się zajmuję, rysuję sobie w komputerze, prawda. Dlatego też często natraficie na klientów którzy będą oferować wam pracę za możliwość dodania projektu do portfolio, bądź twierdząc że projekt jest na tyle prosty że nie jest wart więcej niż kilka naście złotych. Nie można ulegać tyko dla tego że akurat nie mamy innych zleceń. Wycena projektu graficznego Wycena zależy od projektu, trzeba sobie zadać kilka pytań, ile czasu poświęcimy na dany projekt, ile czasu zajmuję nam projekt logo, identyfikacji wizualnej, strona internetowa. czy jesteśmy w stanie zaprojektować go tak dobrze aby nie poprawiać go kilkukrotnie. jako doświadczony lub początkujący projektant wiemy Ważne jest również dla kogo tworzymy grafikę przykładowo, twój kolega jest programistą, poprosił cie o logo na jego świeżo upieczoną stronę. Wycena w tym momencie zależy od wielu czynników. po pierwsze jest t
Krótki ale bardzo ważny temat o kolorach. Kolory to jeden z najważniejszych czynników wpływających na samopoczucie, również na to jak projekty graficzne będą postrzegane przez odbiorców, na co-dzień mamy styczność z kolorami którym towarzysza różne emocje. Nie od dziś wiadomo, że kolory pomagają w wyrażaniu uczuć i wyzwalaniu emocji w odbiorcach. Projektując musisz zwrucić uwagę na odpowiedni dobór barw. Lista kolorów. Żródło: Wikipedia
Zanim zaczniesz szkicować projekty logo dla klienta, musisz mieć wyobrażenie o tożsamości marki. Gdy dojdziesz do tego jaką tożsamość ma marka, reszta idzie prosto. Bardzo ważne jest aby zadać klientowi odpowiednie pytania i na tej podstawie przygotować Brief Dlaczego klient założył firmę? Jakie wartości są ważne dla firmy? Co wyróżnia firmę na tle konkurencji? Dobrze na początek najlepiej zacząć od stworzenia „mapy myśli”. Mapy myśli to wizualna technika burzy mózgów. Zaczynasz od głównego pomysłu i tworzysz schemat swoich myśli, łącząc słowa kluczowe i powiązane koncepcje wokół tego głównego pomysłu. Mapowanie myśli można wykonać samodzielnie lub w grupie i jest to doskonałe narzędzie do ponownego ukierunkowania pomysłów lub tworzenia nowych. W rozwoju marki idealnie nadaje się do osiągnięcia konsensusu wokół spójnej tożsamości marki. Żródło: https://www.umcs.pl/pl/baza-wiedzy,19255,najlepszy-sposob-na-notatki-mapy-mysli,90019.chtm Szukaj inspiracji projektowych R
Komentarze